Jak předejít železničním neštěstím

Jak předejít železničním neštěstím

Česko se stalo svědkem čtyř železničních nehod v krátké době. Myslím, že každé z nich šlo zabránit. Česko se stalo svědkem čtyř železničních nehod v krátké době. Myslím, že každé z nich šlo zabránit. Osobně se mě to dotýká, protože to jde změnit. Jak tomu mohu pomoci coby zastupitel našeho kraje na kterého kandiduji? Aplikovat efektivní řešení a vyvinout tlak tam, kde je potřeba. I u nás v Moravskoslezském kraji je stále řada míst, kde jde o život a to se musí napravit.

Je to cca 12 let, kdy došlo na jednokolejové tramvajové trati mezi Ostravou-Porubou a Kyjovicemi ke srážce dvou tramvají 🚋. Byli tam mrtví a zranění. Jeden z řidičů vyjel v čase, kdy neměl. Spletl se o řádek. Tenkrát ještě rektor VŠB Ivo Vondrák, nabídl příslušným státním úřadům, že jim navrhne moderní řešení bezpečnosti na této lince. Odmítli. Proč?

Zabezpečení dnešních železnic je na úrovni Ferdinandovy dráhy z roku 1839. Správa železnic zaostala mentálně v devatenáctém století a je z hlediska možnosti využití technologií v moderním zabezpečení železnic dvě stě let pozadu.
Jsou příčinou peníze? Ne a ještě jednou NE. Jako absolvent technické kybernetiky a vývojář řídících systémů mohu zodpovědně prohlásit, že za cenu stovek miliónů korun lze zabezpečit železniční dráhy u nás v Česku tak, aby nedošlo k žádné ze čtyř nehod, které se staly v uplynulém týdnu. Jen škody na vlacích a tratích (ani nemusíme vyčíslovat ztráty na zdraví a životech) přesahují potřebné peníze na zabezpečení .

Co je tedy příčinou? Nekompetence.
Nějaký novinář vyzval ministra dvou ministerstev - průmyslu a dopravy, aby odstoupil. Jako ministr dopravy působí v paralelní funkci jen krátce a kdyby se věnoval jen dopravě, tak jej nelze za tak krátký čas volat k odpovědnosti.
Lepší otázka směřuje spíše na premiéra Babiše. Proč nejmenoval kompetentního ministra dopravy? Nemá do své vlády dost odborníků? K čemu by ale mělo dojít neprodleně, tak to je výměna představenstva Správy železnic, dozorčí rady a následně i vedení Správy železnic. Je třeba jmenovat manažery z třetího tisíciletí. V naší republice je dost schopných lidí, bohužel jim mnohdy vládnou neumětelové.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/strojvudce-vlak-zastavil-pak-se-prudce-rozjel-stret-byl-v-rychlosti-67-km-h-112652